Als freelancer of kleine ondernemer je eigen administratie bijhouden? In het begin wil het vast nog wel lukken, maar met het groeien van jouw bedrijf loop je ongetwijfeld een keer ergens vast. Logisch ook, want je hebt zelf waarschijnlijk geen achtergrond in het administreren van al je belangrijke documenten. Vooral financieel kan dit nog weleens problemen opleveren, wanneer (om maar even wat te noemen) de belastingdienst ineens lastige vragen begint te stellen. Kortom: het is tijd voor het zoeken naar een administratie kantoor! Maar welk administrateur is nu de juiste voor jouw bedrijf? Waar moeten deze papieren tijgers allemaal aan voldoen? Kies voor persoonlijk contact Veel mensen vinden het makkelijk dat hun administratiekantoor in de buurt is van het bedrijf of woonplaats. Het contact is vaak net wat beter, en mocht er iets onduidelijk zijn dan kun je snel bij elkaar langskomen om duidelijkheid te krijgen. Woon je in Utrecht, zoek dan ook een administratiekantoor Utrecht. Een bekende slogan is ‘big enough to serve you, small enough to know you’: zoek een administratiekantoor dat de capaciteit heeft om jouw bedrijf te kunnen helpen en te begeleiden, maar zorg er tegelijkertijd voor dat dit wel een kantoor is dat aandacht heeft voor jou en jouw bedrijf. Waar voor je geld Ook belangrijk: de prijs-kwaliteitverhouding. Zorg dat je niet té veel betaald, dat zou namelijk zonde zijn. Aan de andere kant wil je wel dat het goed is, dus zet niet de eerste de beste aan het werk met jouw administratie. Waarschijnlijk wil je het liefst een team boekhouders aan het werk, dat innovatief werkt en op de hoogte is van de laatste mogelijkheden. De tijd van plastic inlegmappen en stoffige archiefkasten is wel voorbij: zorg dat jouw administratiekantoor daar ook van op de hoogte is. Bij veel administrateurs kun je met een paar muisklikken je gehele administratie online opvragen. Vraag naar de extra functies Vraag ook eens aan een administratiekantoor dat je op het oog hebt welke extra functies zij nog bieden. Zo zijn er administratiekantoren die ook jouw fiscale aangiften voor je regelen. Handig, want zo hoef je zelf niet meer elke drie maanden de BTW op te tellen, door te geven en af te rekenen. Wanneer je personeel hebt kan het kantoor de salarisadministratie van je overnemen. Ook kunnen zij het debiteurenbeheer op zich nemen, en zelfs de facturen voor je opmaken. Sommige administratiekantoren alarmeren je zelfs wanneer een klant zijn rekening nog niet betaald heeft. Kun jij als ondernemer weer doen wat jij het liefste doet: ondernemen. |
https://www.deadministratie.nl/contact/administratiekantoor-utrecht |